Skip to Content

Ogólne warunki handlowe

Ogólne Warunki Handlowe i Informacje dla Klientów

I. Ogólne Warunki Handlowe

§ 1 Postanowienia Ogólne

(1) Poniższe warunki handlowe mają zastosowanie do umów, które zawierasz z nami jako dostawcą (Boni-Shop GmbH) za pośrednictwem strony internetowej www.boni-shop.pl. O ile nie uzgodniono inaczej, wyłączamy stosowanie Twoich ewentualnych warunków handlowych.

(2) Konsumentem w rozumieniu poniższych postanowień jest każda osoba fizyczna, która zawiera umowę w celach niezwiązanych głównie z jej działalnością gospodarczą ani zawodową. Przedsiębiorcą jest każda osoba fizyczna lub prawna bądź jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, która zawiera umowę w ramach wykonywania swojej działalności gospodarczej lub zawodowej.

§ 2 Zawarcie Umowy

(1) Przedmiotem umowy jest sprzedaż towarów. .

Sprzedajemy towary częściowo lub wyłącznie jako komisant we własnym imieniu na cudzy rachunek, czyli na rzecz osoby trzeciej będącej właścicielem towaru. Niezależnie od tego, my jesteśmy stroną umowy ze wszystkimi prawami i obowiązkami.

(2) Już poprzez wystawienie poszczególnych produktów na naszej stronie internetowej składamy Ci wiążącą ofertę zawarcia umowy za pośrednictwem systemu koszyka online na warunkach określonych w opisie produktu. 

(3) Umowa zostaje zawarta poprzez system koszyka online w następujący sposób:

Zamierzone do zakupu towary  zostają umieszczone w "koszyku". Poprzez odpowiedni przycisk w pasku nawigacyjnym możesz wywołać "koszyk" i wprowadzać tam zmiany w dowolnym momencie.

Po kliknięciu przycisku "Kasa" lub "Przejdź do zamówienia"  (lub podobna nazwa) oraz po wprowadzeniu danych osobowych i warunków płatności i dostawy, na koniec wyświetlone zostaną dane zamówienia w formie podsumowania zamówienia.

Jeśli korzystasz z systemu płatności natychmiastowej (np. PayPal (Express/Plus/Checkout), Amazon Pay, Sofort, giropay), zostaniesz przekierowany albo na stronę podsumowania zamówienia w naszym sklepie internetowym, albo na stronę dostawcy systemu płatności natychmiastowej.

Po przekierowaniu na odpowiedni system płatności natychmiastowej dokonujesz tam odpowiedniego wyboru lub wprowadzenia danych. Na koniec, po powrocie do naszego sklepu internetowego lub na stronie dostawcy systemu płatności natychmiastowej, wyświetlone zostaną dane zamówienia w formie podsumowania.

Przed wysłaniem zamówienia masz możliwość ponownego sprawdzenia danych w podsumowaniu zamówienia, dokonania zmian (również za pomocą funkcji "cofnij" w przeglądarce internetowej) lub przerwania zamówienia.

Wysyłając zamówienie za pomocą odpowiedniego przycisku ("zamówienie z obowiązkiem zapłaty", "kup teraz", "zamówienie płatne", "zapłać teraz" lub podobna nazwa), składasz prawnie wiążące oświadczenie o przyjęciu oferty, co powoduje zawarcie umowy.

 (4) Twoje zapytania o przygotowanie oferty są dla Ciebie niewiążące. Przedstawimy Ci wiążącą ofertę w formie tekstowej (np. e-mailem), którą możesz przyjąć w ciągu 5 dni (chyba że w danej ofercie wskazano inny termin).

(5) Realizacja zamówienia i przekazywanie wszystkich informacji związanych z zawarciem umowy odbywa się częściowo automatycznie za pośrednictwem e-maila. Dlatego musisz upewnić się, że podany przez Ciebie adres e-mail jest poprawny, odbiór e-maili jest technicznie zapewniony i w szczególności nie jest blokowany przez filtry SPAM.

§ 3 Szczególne ustalenia dotyczące oferowanych metod płatności

 (1) Płatność przez SOFORT / Sofortüberweisung

Wybierając metodę płatności Sofort / Sofortüberweisung, płatność jest realizowana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Sofort GmbH (Theresienhöhe 12, 80339 Monachium, Niemcy; „SOFORT”). Sofort GmbH jest spółką należącą do Klarna Group (Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Sztokholm, Szwecja). Warunkiem korzystania z metody płatności przez SOFORT jest posiadanie aktywnego konta bankowego online. Podczas procesu płatności w ramach zamówienia musisz odpowiednio się uwierzytelnić i potwierdzić polecenie płatnicze wobec SOFORT. Obciążenie Twojego konta bankowego następuje bezpośrednio po złożeniu zamówienia. Szczegółowe informacje na temat SOFORT można znaleźć na stronie https://www.klarna.com/sofort/.

 (2) Płatność przez "PayPal" / "PayPal Checkout"

Wybierając metodę płatności oferowaną przez "PayPal" / "PayPal Checkout", płatność jest realizowana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych PayPal (Europe) S.à.r.l. et Cie, S.C.A. (22-24 Boulevard Royal L-2449, Luksemburg; "PayPal"). Poszczególne metody płatności przez "PayPal" są wyświetlane pod odpowiednim przyciskiem na naszej stronie internetowej oraz w procesie zamówienia online. PayPal może korzystać z innych usług płatniczych; jeśli mają zastosowanie szczególne warunki płatności, zostaniesz o tym poinformowany osobno. Szczegółowe informacje na temat "PayPal" można znaleźć na stronie https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/legalhub-full.

§ 4 Prawo zatrzymania, Zastrzeżenie własności

(1) Prawo zatrzymania możesz wykonać tylko wtedy, gdy roszczenia wynikają z tego samego stosunku umownego.

(2)  Towar pozostaje naszą własnością aż do pełnej zapłaty ceny zakupu.

(3)  Jeśli jesteś przedsiębiorcą, obowiązują dodatkowo następujące postanowienia:

a) Zastrzegamy sobie prawo własności towaru do pełnego uregulowania wszystkich roszczeń wynikających z bieżących relacji handlowych. Przed przeniesieniem własności zastrzeżonego towaru zastawienie lub przewłaszczenie na zabezpieczenie jest niedopuszczalne.

b) Możesz sprzedać towar w ramach zwykłej działalności gospodarczej. W takim przypadku już teraz odstępujesz nam wszystkie roszczenia w wysokości kwoty faktury, które powstają w wyniku dalszej sprzedaży, a my przyjmujemy to odstąpienie. Nadal masz prawo do dochodzenia roszczeń. Jeśli jednak nie wywiążesz się prawidłowo ze swoich zobowiązań płatniczych, zastrzegamy sobie prawo do dochodzenia roszczeń samodzielnie.

c) W przypadku połączenia i zmieszania towaru zastrzeżonego nabywamy współwłasność nowej rzeczy proporcjonalnie do wartości fakturowanej towaru zastrzeżonego do innych przetworzonych przedmiotów w momencie przetworzenia.

d) Zobowiązujemy się zwolnić przysługujące nam zabezpieczenia na Twoje żądanie, o ile możliwa do realizacji wartość naszych zabezpieczeń przekracza o więcej niż 10% wysokość zabezpieczanego roszczenia. Wybór zabezpieczeń do zwolnienia należy do nas.

§ 5 Rękojmia

(1) Obowiązują ustawowe prawa dotyczące odpowiedzialności za wady.

(2) Jako konsument prosimy Cię o sprawdzenie towaru niezwłocznie po dostarczeniu pod kątem jego kompletności, oczywistych wad oraz uszkodzeń powstałych podczas transportu i jak najszybsze zgłoszenie nam oraz przewoźnikowi wszelkich zastrzeżeń. Nieprzestrzeganie tego nie wpływa na Twoje ustawowe prawa dotyczące rękojmi.

(3) Jeśli cecha towaru odbiega od obiektywnych wymagań, odstępstwo to uznaje się za uzgodnione, tylko jeśli zostałeś o tym poinformowany przed złożeniem oświadczenia woli przez nas, a odstępstwo zostało wyraźnie i odrębnie uzgodnione między stronami umowy.

(4) Jeśli jesteś przedsiębiorcą, obowiązują inne zasady dotyczące rękojmi:

a)  Za cechy towaru uznaje się tylko nasze własne oświadczenia i opis produktu producenta, a nie inne reklamy, publiczne zachęty ani oświadczenia producenta.

b)  W przypadku wad towaru, według naszego wyboru, dokonujemy naprawy lub dostawy zamiennej. Jeśli naprawa zawiedzie, możesz zażądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. Naprawa uznaje się za nieskuteczną po dwóch nieudanych próbach, chyba że charakter towaru, wady lub inne okoliczności stanowią coś innego. W przypadku naprawy nie musimy ponosić wyższych kosztów, które powstają w wyniku przemieszczenia towaru do innego miejsca niż miejsce wykonania, chyba że przemieszczenie towaru jest zgodne z jego przeznaczeniem.

c)  Okres rękojmi wynosi rok od dostarczenia towaru. Skrócenie okresu nie dotyczy:

- szkód spowodowanych z naszej winy, wynikających z naruszenia życia, ciała lub zdrowia, oraz w przypadku szkód spowodowanych umyślnie lub rażąco niedbale;

- jeśli wady zostały celowo ukryte przez nas lub jeśli udzielono gwarancji na cechy towaru;

- w przypadku rzeczy, które są zgodnie z ich zwykłym zastosowaniem używane do budynku i które spowodowały wadliwość tego budynku;

- w przypadku ustawowych roszczeń regresowych, które masz w związku z wadami wobec nas.

§ 6 Wybór prawa, Miejsce wykonania, Jurysdykcja

(1)  Obowiązuje prawo niemieckie. W przypadku konsumentów wybór prawa ma zastosowanie tylko wtedy, gdy nie pozbawia to ochrony, którą zapewniają obowiązujące przepisy prawa państwa zwykłego pobytu konsumenta (zasada korzystniejszego prawa).

(2)  Miejscem wykonania wszystkich świadczeń wynikających z istniejących relacji handlowych z nami oraz miejscem jurysdykcji jest nasza siedziba, o ile nie jesteś konsumentem, lecz kupcem, osobą prawną prawa publicznego lub majątkiem publiczno-prawnym. To samo dotyczy sytuacji, gdy nie masz ogólnej jurysdykcji w Niemczech lub UE, lub gdy miejsce zamieszkania lub zwykłego pobytu nie jest znane w momencie wniesienia powództwa. Prawo do dochodzenia roszczeń przed innym sądem prawnym pozostaje nienaruszone.

(3)  Postanowienia Konwencji ONZ o międzynarodowej sprzedaży towarów nie mają zastosowania.

II. Informacje dla Klientów

1. Tożsamość sprzedawcy

Boni-Shop GmbH

Wissmannstraße 58

27755 Delmenhorst

Niemcy

Telefon: 04221 45 777 00

E-Mail: info@boni-shop.com

Alternatywne rozwiązywanie sporów:

Komisja Europejska udostępnia platformę do pozasądowego rozwiązywania sporów online (platforma ODR), dostępną pod adresem https://ec.europa.eu/odr.

 Jesteśmy gotowi, ale nie zobowiązani, do udziału w postępowaniach rozstrzygających spory przed konsumenckimi ośrodkami mediacyjnymi.

 2. Informacje dotyczące zawarcia umowy

Kroki techniczne prowadzące do zawarcia umowy, samo zawarcie umowy oraz możliwości jej korekty odbywają się zgodnie z postanowieniami "Zawarcie umowy" naszych Ogólnych Warunków Handlowych (część I).

3. Język umowy, przechowywanie tekstu umowy

3.1. Językiem umowy jest niemiecki .

3.2. Pełny tekst umowy nie jest przez nas przechowywany. Przed wysłaniem zamówienia za pośrednictwem systemu koszyka online  możesz wydrukować lub zapisać dane umowy za pomocą funkcji drukowania w przeglądarce. Po otrzymaniu zamówienia prześlemy Ci dane zamówienia, informacje wymagane przepisami prawa dotyczącymi umów na odległość oraz Ogólne Warunki Handlowe w formie e-maila.

3.3. W przypadku zapytań ofertowych poza systemem koszyka online otrzymasz wszystkie dane umowy w ramach wiążącej oferty w formie tekstowej, np. e-mailem, którą możesz wydrukować lub zapisać elektronicznie.

4. Kodeksy postępowania

4.1. Zobowiązaliśmy się do przestrzegania kryteriów jakości Kupującego zatwierdzonych przez Händlerbund Management AG, dostępnych pod adresem: https://www.haendlerbund.de/de/downloads/kaeufersiegel/kaeufersiegel-zertifizierungskriterien.pdf.

4.2. Zobowiązaliśmy się do przestrzegania kryteriów jakości Trusted Shops GmbH, dostępnych pod adresem: https://www.trustedshops.com/tsdocument/TS_QUALITY_CRITERIA_de.pdf

5. Główne cechy towarów lub usług

Główne cechy towarów i/lub usług są podane w odpowiedniej ofercie.

6. Ceny i warunki płatności

6.1. Ceny podane w poszczególnych ofertach oraz koszty wysyłki stanowią łączną cenę. Zawierają one wszystkie elementy ceny, w tym wszystkie należne podatki.

6.2. Koszty wysyłki nie są wliczone w cenę zakupu. Można je zobaczyć, klikając odpowiedni przycisk na naszej stronie internetowej lub w odpowiedniej ofercie, są one oddzielnie wyszczególnione podczas procesu zamówienia i muszą być opłacone dodatkowo przez Ciebie, o ile nie określono inaczej, że wysyłka jest darmowa.

6.3. Koszty przesyłania pieniędzy (opłaty za przelew bankowy lub wymianę walut w instytucjach finansowych) są ponoszone przez Ciebie w przypadkach, gdy dostawa jest realizowana do państwa członkowskiego UE, a płatność została dokonana poza Unią Europejską.

6.4. Dostępne metody płatności są wyświetlane pod odpowiednim przyciskiem na naszej stronie internetowej lub w odpowiedniej ofercie.

6.5. O ile nie podano inaczej w poszczególnych metodach płatności, roszczenia z zawartej umowy są płatne natychmiast.

7. Warunki dostawy

7.1. Warunki dostawy, termin dostawy oraz ewentualne ograniczenia dostawy znajdują się pod odpowiednim przyciskiem na naszej stronie internetowej lub w odpowiedniej ofercie.

7.2. Jeśli jesteś konsumentem, zgodnie z przepisami prawa, ryzyko przypadkowej utraty i przypadkowego pogorszenia sprzedanego towaru podczas wysyłki przechodzi na Ciebie dopiero w momencie przekazania towaru Tobie, niezależnie od tego, czy wysyłka jest ubezpieczona, czy nie. Nie dotyczy to sytuacji, gdy samodzielnie zlecasz przewóz towaru niezgłoszonemu przez przedsiębiorcę przewoźnikowi lub innej osobie wyznaczonej do realizacji wysyłki.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, dostawa i wysyłka odbywają się na Twoje ryzyko.

8. Prawa z tytułu wadliwości towaru

Odpowiedzialność za wady towaru jest regulowana zgodnie z postanowieniami "Rękojmia" w naszych Ogólnych Warunkach Handlowych (część I).

Te Ogólne Warunki Handlowe i Informacje dla Klientów zostały opracowane przez prawników specjalizujących się w prawie IT z ramienia Händlerbund i są stale sprawdzane pod kątem zgodności z prawem. Händlerbund Management AG gwarantuje bezpieczeństwo prawne tych tekstów i odpowiada w przypadku wezwań do zaprzestania działań. Szczegółowe informacje można znaleźć pod adresem: https://www.haendlerbund.de/de/leistungen/rechtssicherheit/agb-service.


ostatnia aktualizacja: 09.01.2024